Microsoft Dynamics 365 Sales

Microsoft Dynamics 365 is een CRM systeem dat verschillende modules bevat. Iedere module is gericht op een primair bedrijfsproces en deze modules sluiten naadloos op elkaar aan. Afhankelijk van de wensen van een bedrijf kan gekozen worden voor het gebruik van slechts één module, of voor een combinatie van meerdere modules.

Sales-module

Een veel gebruikte module van Microsoft Dynamics 365 is de Sales-module, ook wel de CRM-module genoemd (voorheen Dynamics CRM). Het gebruik van Microsoft Dynamics 365 Sales is gericht op een groeistrategie, waarbij eerst met een enkele module wordt gestart om aan een directe behoefte te voldoen, bijvoorbeeld aan het realiseren van een snelle omzetstijging. In de daaropvolgende periode van soms jaren, worden naar gelang de behoeften meer modules ingezet.

Verderop op deze pagina geven we inzicht in de mogelijkheden van de Sales module en de toegevoegde waarde van de specialisten van bol360.

Entiteiten

De Microsoft Dynamics 365 Sales-module geeft bedrijven de handvatten die nodig zijn om in de CRM-behoeften te voorzien. Het CRM systeem kent verschillende ‘entiteiten’ waar informatie in kan worden opgeslagen. Bij een ‘entiteit’ moet u denken leads, prospects, leveranciers, klanten, contactpersonen, onderaannemers etc.

Bedrijven zijn vrij om te kiezen welke informatie wordt vastgelegd. Binnen Dynamics kunnen zoveel velden worden ingericht als dat wenselijk is.

Daarnaast kunnen er ook andere entiteiten aangemaakt worden, zoals bijvoorbeeld een offerte, een order, een project, enzovoorts. Ook deze entiteiten worden naar wens van de klant ingericht door één van onze consultants. Het is vervolgens mogelijk om leads, prospects, klanten, leveranciers, contactpersonen etc. te koppelen aan bijvoorbeeld een offerte. Zo ontstaat een onmisbaar en waardevol overzicht van verkoopkansen.

Entiteiten Microsoft Dynamics 365 sales

Tijdlijn

Iedere entiteit heeft een eigen zogenoemde tijdlijn. In de tijdlijn is alle communicatie vanuit uw organisatie terug te vinden die heeft plaatsgevonden met betrekking tot die activiteit. Om dit begrip uit te leggen gaan we met een voorbeeld werken.

Praktijkvoorbeeld Microsoft Dynamic 365 Sales CRM

Stel: we definiëren twee entiteiten binnen de Dynamics Sales omgeving: Contactpersoon en Verkoopkans. We kunnen nu een contactpersoon aanmaken waarin we de gegevens over de persoon vastleggen (NAW, interesses, bron, contactgegevens, etc).

Vervolgens kunnen we een verkoopkans aanmaken, en de eerder aangemaakte contactpersoon hieraan koppelen.

In de verkoopkans leggen we alle informatie vast die te maken heeft met die specifieke verkoopkans, zoals om welk product het gaat, wat de verwachtte omzet is, hoe groot het slagingspercentage is, etc. Wanneer er nu een mail wordt gestuurd naar de contactpersoon, is deze mail terug te zien in de tijdlijn van zowel de contactpersoon, als de verkoopkans.

Het is dus altijd terug te zien wie er mailcontact heeft gehad, wanneer dit was en ook de inhoud is terug te zien. Hierdoor ben je altijd op de hoogte van wat uw collega’s mailen, en uw collega’s van jouw e-mails van en naar deze klant.

Doordat dit zowel bij de verkoopkans kan worden bekeken als bij de contactpersoon, kun je bepalen of je mailwisselingen wilt zien die over een specifieke verkoopkans gaan met een contactpersoon in het algemeen, of juist alle mailwisselingen met één specifieke contactpersoon.

Naast e-mailwisselingen kunnen in de tijdlijn vele andere activiteiten worden bijgehouden, zoals bijvoorbeeld telefoongesprekken, bezoekverslagen, overleggen, opmerkingen, afspraken, etc.

Microsoft Dynamics 365 van Bol360

Wij van Bol360 onderscheiden ons van andere aanbieders door onze persoonlijke benadering. Voordat wij een opdracht aannemen en starten met de daadwerkelijke inrichting van het CRM Systeem, gaan wij uitvoerig met de klant in gesprek.

Zo inventariseren onze consultants samen met de klant welke behoeften en wensen de klant heeft zoor zowel op korte als op lange termijn.

Wilt u meer weten?

Zoals u hierboven gelezen heeft: het correct toepassen van een CRM systeem is te allen tijde maatwerk.
Indien u meer wilt weten over de mogelijkheden of de toepassingen van Microsoft Dynamics 365 Sales, vul dan onderstand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Wij komen vervolgens graag bij u langs om geheel vrijblijvend over de toepassing van CRM in uw organisatie te praten.

Waarom Bol360?

  • Optimaliseer je bedrijfsprocessen
  • Hulp bij pakketselectie
  • Integratie van Microsoft 365
Direct contact